top of page
  • תמונת הסופר/תדביר יצחקי

שֵׁנָה לבד


חבר'ה אין תודעה חדשה ללא שֵׁנָה לבד.


אחת ההתניות החזקות ביותר היא הצורך (המנטלי) לישון יחד עם מישהו אחר...התפיסה הרווחת אודות אהבה וזוגיות כרוכה בעוצמה סביב הרעיון של שינה ביחד...שחס וחלילה האהבה לא תברח.


הרבה אנשים רואים בשֵׁנָה לבד הפרדה הפוגעת ומסכנת את הזוגיות.


התפיסה הזו אינה יכולה להיות רחוקה יותר מהאמת.... במציאות זה בדיוק מה שמכביד על הזוגיות!


אנו זקוקים למרחב האישי כדי לנוח ולשמר את התהליך שלנו. ההפרדה משמרת את הרעננות והמשיכה בזוגיות...אנחנו נפגשים כשאנחנו מוכנים אחד לשני.


כשאנשים חיים בגפם קל להם לראות את ההגיון שבשֵׁנָה לחוד אך ברגע שהם נכנסים למערכת יחסים חדשה, אוּפס...הם נופלים להרגל של שֵׁנָה ביחד....כי ככה מתנהגים בזוגיות...כי אולי הבן זוג יפרש את הרצון לישון לחוד כחוסר עניין.


אתם מכירים את העייפות שרואים בזוגיות של זוגות החיים ויְשֵנִים יחד הרבה שנים ? הרבה פעמים זוהי קודם כל עייפות פיזית; הם פשוט אינם מאפשרים אחד לשני לישון כמו שצריך.


אני נפגש עם הרבה אנשים, בעיקר נשים, שמבינות ורוצות לישון לבד אך בן-הזוג אינו מוכן לשמוע על כך...ורבות מהן מפחדות לטלטל את הספינה ומוותרות...חלקן מרגישות את הצורך לישון לבד מסיבות בריאותיות, אך למרות זאת הן מוותרות...


לחלק מהעיצובים ישנה רגישות גדולה יותר, במיוחד אלה שמרכז הסקרל פתוח אצלם, והמחיר עבורם יהיה גם בבריאות. זהו מחיר כבד מידי לשלם.


וטרנספורמציה אינה יכולה להתרחש כשאין לנו מספיק מרחב אישי לישון ולנוח בו. במשך כל היום אנחנו נכנסים ויוצאים משדות אנרגטיים של כל כך הרבה אנשים. בלילה אנחנו יכולים לעבד ולעכל את כל מה שספגנו. אנחנו חייבים את הלילה לעצמנו. במהלך הלילה אנו משחררים את כל המטענים שספגנו.

כל לילה הוא הילינג עבורנו.


אחרי לילה מאושש אנו חייבים להתעורר לבד באוּרה שלנו, בעיצוב שלנו...עם הפתיחות שלנו, רעננים ומוכנים לפגוש יום חדש...אחרת אנחנו מתערבבים באנרגיות המציפות אותנו.


כשאנחנו יְשֵנִים עם משהו אחר במשך כל הלילה, במקום לנוח, אנחנו ממשיכים "לעבוד" עם האנרגיה שלו, שהיא שונה משלנו. העומס על המערכת שלנו למצוא את העיצוב שלנו בתוך כל זה, הוא בלתי אפשרי. התהליך שלנו "מתערבב" עם תהליכים אחרים. זוהי אחת המיגבלות של הרכב שלנו שאנחנו נקראים להכיר בה.


וזו יכולה להיות שֵׁנָה במחיצת הילד או חיית המחמד! זוהי הסיבה שאימהות שיְשֱנות באורח קבוע עם ילדיהן הן כה תשושות!...כמובן שבהורות איננו יכולים להיות נוקשים אך מומלץ לעודד את היקרים הקטנים לישון לבד כמה שיותר מוקדם, כמה שאפשר.


לפני הרבה שנים, באמת הרבה שנים, כשנהגתי לישון יחד עם בת זוגי, אני זוכר שפעם אחת התעוררתי מתוך החלום שלה! התעוררתי באמצע הלילה כשהחלום שלה חדר למרחב שלי...וזה לא היה רומנטי או משהו כזה, זה פשוט הפריע.


הרבה פעמים הייתי מוצא את עצמי יַשֱן עם רגל ויד אחת פרושים ומתנדנדים מחוץ למיטה, מנסה לתפוס קצת אויר ומרחב ...ואני לא מפחד מאינטימיות, אינטימיות היא טריטוריה נוחה עבורי.


אני מכיר אנשים שמודטים כבר שנים רבות ועברו תהליכים רבים אך עדיין יְשֵנִים ביחד עם בן/בת הזוג. מבחינה מכנית זוהי משימה בלתי אפשרית.


הטרנספורמציה מתרחשת מעצמה כאשר אנו מכבדים את האסטרטגיה והסמכות שלנו, ויְשֵנִים לבד. אנחנו לא עושים כלום. הטרנספורמציה היא מכנית! איננו צרכים לעשות כלום, נהפוך הוא, רק לצאת מהדרך ולהפסיק להפריע, ואז העיצוב המוּלד שלנו מראה את הדרך.


האמת יוצאת לאור!

דביר יצחקי

31/10/2016

344 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page